Založ si blog

Zoznamka po slovensky

Využiť služby rôznych zoznamovacích agentúr, novín či internetových stránok sa pokúšam už veľmi dlho, pričom známe klišé – nádej zomiera posledná – nestráca platnosť. No posledný zážitok na sociálnej sieti mi vyrazil dych.

V posledných rokoch sa aj na sociálnej sieti Facebook rozmohli všelijaké skupiny s názvom Zoznamka. Zo zvedavosti som sa pridal na niektoré z nich a najprv v tichosti sledoval, čo sa tam deje. Napriek nanajvýš rozpačitým dojmom – či už z hľadiska jazykovej alebo obsahovej úrovne diskutujúcich – som sa rozhodol pokúsiť o šťastie. Ide o akúsi Zoznamku, ktorá sľubuje 99,99 % úspešnosť, ak sa dobre pamätám. Najprv som vo svojom príspevku poprial všetko najlepšie do nového roka a krátko som napísal o sebe, odkiaľ som, koľko mám rokov, aké sú moje priority, ako by som sa charakterizoval, pričom som sa snažil byť stále pozitívny. Na partnerku som nedefinoval žiadne špeciálne očakávania, len že by mala byť mladšia.

Hoci nečakal som pochvalné komentáre, reakcie ma zaskočili. Najmiernejšie sa týkali spochybňovania môjho „mladíckeho“ výzoru. Bol som obvinený z namyslenosti, ale to je ešte OK. Postupne však prichádzali zosmiešňujúce, hrubo arogantné až vulgárne komentáre. Samozrejme od ľudí, ktorí sa skrývali za falošné profily. Nechýbali ani nadávky typu „starý škaredý ch…“.

A to, prosím, na platforme, kde by sa očakávala zdvorilá a láskyplná komunikácia, ktorí si ľudia založili, aby sa mohli zoznamovať. Čo je to za démonickú energiu, ktorá následkom mojej otvorenej, odvážnej (neskrýval som sa za falošný profil, prezentoval som sa oficiálnym menom a fotkou) a pozitívnej výzvy vyplaví na povrch také nenávistné až hysterické reakcie? Čím som tým úbohým zakomplexovaným človiečikom ublížil, že musia na mňa vylievať svoju hnusnú špinu? Odkiaľ sa koncentrujú tie najmizernejšie vrstvy spoločenskej spodiny, aby sa vrhli práve na môj dobre mienený status?

Veď logika, zdravý rozum a elementárne ľudské cítenie vravia, že keď sa mi niekto nepáči, vykašlem sa na neho nebudem na neho zbytočne nadávať. Nie, na slovenských FB-„zoznamkách“ to tak nefunguje. Tam nadávanie na zoznamujúcich sa stalo národným športom. Čo je to za úbohé kultúrne bahno, za hrôzostrašnú nekultúrnosť, ktorá také dačo umožňuje!

A či je to fenoménom len v slovenskom prostredí? Netuším. Ale radšej sa ani dozvedieť nechcem.

Vzápätí po niekoľkých hodinách som svoj status stiahol a skupinu opustil. Keď už zoznamka, rozhodne nie na sociálnej sieti.

Nech je svetlo – výkričník aktuálno-liberálnej indoktrinácie

31.01.2023

Včera (30.1.2023) večer v hlavnom vysielacom čase Jednotky sme si mohli pozrieť celkom nový film režiséra Marka Škopa s názvom Nech je svetlo. Priznám sa, príliš nesledujem súčasné hrané filmy, ale upútavka na internete bola zaujímavá. Film pojednával o polovojenskej ozbrojenej skupine, o sociálnom prostredí stredne veľkej slovenskej dediny, o generačných konfliktoch, o [...]

Za funkčné referendá!

28.01.2023

Krátko by som sa chcel vrátiť k referendu, na ktoré sme mohli ísť pred týždňom 21.januára. Hoci z praktických osobných dôvodov som nehlasoval (bol som odcestovaný a nestihol som vybaviť preukaz), súhlasil som s účasťou v referende a otázku som považoval za relevantnú. Ako vidíme, medzitým sa jasne ukázalo, že referendum malo veľký zmysel: umožniť ľuďom skrátiť [...]

24 hodín v ukrajinskom väzení

19.04.2022

Príhoda, ktorú vám chcem porozprávať sa stala pred 19 rokmi, no v dnešných vojnových časoch dostáva zvláštnu aktualitu. Bez navodenia nejakých násilných súvislostí s udalosťami dneška sa pokúsim rozpamätať na dobrodružstvo, ktoré sa skončilo mojim násilným zadržaním na území Ukrajiny. Inšpirácia dobrodruhmi v Ptrukši Písal sa štvrtok 14. august 2003, mal som [...]

žralok belavý, belasý, žralok modrý

Britského turistu zranil v Karibiku žralok, útočil len desať metrov od brehu

27.04.2024 20:00

Šesťdesiatštyriročný britský turista skončil na jednotke intenzívnej starostlivosti, keď ho pri severnom pobreží karibského ostrova Tobago napadol žralok.

elektronický monitoring osob, náramky,

Elektronický náramok malo od roku 2016 na sebe 2097 osôb

27.04.2024 17:19

Ministerstvo spravodlivosti SR od januára 2016 odsledovalo 2097 osôb s elektronickým náramkom.

Roman Michelko

Koalícia sa nezhodne na Harabinovi ani na šéfovi NR SR. SNS má svoje požiadavky, hovorí Michelko

27.04.2024 14:50

Čo sa týka RTVS, vo vzduchu aktuálne lieta osem až desať mien ľudí, ktorí by chceli novej STVR šéfovať.

Euro / Eurá / Bankovka / Peniaze /

Števulová: Koalícia chce zastrašiť mimovládky. Michelko: Chceme zvýšiť transparentnosť ich financovania

27.04.2024 14:07

Strana Progresívne Slovensko považuje návrh novely zákona o mimovládnych organizáciách predložený SNS za protizákonný a protiústavný.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 13
Celková čítanosť: 30942x
Priemerná čítanosť článkov: 2380x

Autor blogu

Kategórie